Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2008

Εφυγες και πηρες και το ραδιο

Κοιτωντας εναν ξεκαρφωτο αναπτηρα με τη φατσα του τσε γκεβαρα στο τραπεζι διπλα μου, και συνειδητοποιωντας οτι δεν εχω τιποτα να κανω, διερωτωμαι.
" Η γνωση ειναι δυναμη" Ναι ειναι. Ειναι δυναμη.Και οπως ολες οι δυναμεις, μπορει να χρησιμοποιηθει με πολλους και διαφορους τροπους.Για να χτισεις κατι, η για να χτισεις κατι πανω σε καποιον.Αυτοι που εχουν γνωση εχουν δυναμη.Και αυτοι που δεν εχουν, ειναι οι αδυναμοι.
Αν δεν εχεις γνωση για καποιο θεμα, σημαινει οτι πρεπει να αφησεις αυτον που το κατεχει να αποφασιζει για σενα. Δηλαδη, ας πουμε, αν εσυ δεν εχεις διαβασει πεντε τομους βιβλια, δεν εχεις ιδεα τι ειναι ο οπορτουνισμος, τι εγινε με το βελουχιωτη, τι πρεσβευει ο σοσιαλισμος, δεν εχεις διαβασει κροποτκιν, και δεν ξερεις καλα καλα τι εγινε στον εμφυλιο, σημαινει οτι πρεπει να αφησεις τη βρωμοδουλεια στους "γνωστες"? Η "αχ κατσε να διαβασω κανα βιβλιο παραπανω,μεχρι τοτε αποφασισε εσυ που ξερεις"
Αν θες τη γνωση επειδη ειναι δυναμη, σημαινει οτι τη θες επειδη σε μια αντιπαραθεση θα νικησεις. Δηλαδη θα νικησεις εναν με λιγοτερη γνωση απο σενα.Οχι να τον ακουσεις, οχι να συζητησεις, αλλα να νικησεις, να μην απειλεισαι πλεον απο καμια αντιθετη αποψη. Μεχρι να βρεθει καποιος να ξερει λιγες περισσοτερες θεωριες και ημερομηνιες απο σενα,αλλα και παλι ποιος χεζεται, παντα υπαρχουν αυτοι που ξερουν λιγοτερα για να επιβληθεις και να γουσταρεις.Και επικρατει ο δυνατοτερος, ο καλυτερος.Υπαρχει καλυτερος στο να αποφασιζει? Το να αποφασιζεις δεν ειναι δικαιωμα σου? δεν ειναι η ζωη σου, η δουλεια σου? πως γινεται ενας ανθρωπος που δεν εχει παει σχολειο να θεωρειται πολιτικα κατωτερος ενος ανθρωπου που εχει κανει μεταδιδακτορικο?Και κατα ποσο ειναι θεμιτο να αποφασιζει ενας "γνωστης' για 1500 "ασχετους" επειδη ακριβως καπου πλαναται αυτη η φοβερη πεποιθηση οτι " μην μπλεκεσαι με αυτα, δεν ξερεις, ο αλλος εχει γνωσεις,ειναι μεσα στα πραγματα" .Μην μπλεκεσαι με τη ζωη σου, ασε τους αλλους ξερουν καλυτερα.Δεν πα να ξεκολωνεσαι στη δουλεια, ο αλλος, που εχει το χρονο και το κεφι να παπαγαλισει τομους, εχει ενα δικαιωμα παραπανω να αποφασιζει, εσυ εισαι "ασχετος", "απολιτικ" .
Δεν υπαρχουν απολιτικ.Υπαρχουν ανθρωποι που δε μιλανε.Επειδη δεν εχουν αποψη? οχι.Επειδη θεωρουν οτι δεν εχουν "γνωση".Κανενας δεν ειναι καλυτερος στο να αποφασιζει για τον εαυτο του, απο τον εαυτο του.και ας τριζουν τα κοκκαλα του πλατωνα.

(η αλλη εναλλακτικη ηταν να αναλυσω τη φραση "το μουνι σερνει καραβι" και τις επιπτωσεις της στη ζωη μου.αναμενεται σε επομενο επεισοδιο.ευχαριστω τη μαμα μου τον μπαμπα μου, τα πατατακια τσακιρης και το μανατζερ μου, που μεχρι και κωλο εστησε για ν ανεβω εδω που βρισκομαι.Να στε καλα)

7 σχόλια:

Unknown είπε...

Egw ta kserw ola kai kapoia mera tha eimai o monadikos arxwn aytou tou tipoteniou planhth. Paradidw idiaitera mathhmata se osous theloun na ginoun ypotaktikoi mou.

Epishs ki egw thelw na eyxaristhsw ta patatakia Tsakirhs gia olh thn polytimh gnwsh pou mou prosferane panw stis alatismenes patates. Xwris ayth tha hmoun ena tipota.

Unknown είπε...

Ειναι απλο.

Η δυναμη (του "η γνωση ειναι δυναμη") δεν εχει σχεση με το δικαιωμα (πολιτικο or whatnot).

Προσγειωνεται η μπουγατσα, ακρη μαγκες είπε...

Ειθε τα πατατακια τσακιρης να μας φωτιζουν αιωνια με την βαθυτερη γνωση τους.Αμην.Ωιμε.Ολε.Ω ταφε μου.Βαι βαι βαι.


Ισως.Απλα μου τη δινει να πρεπει να εχω μια αποψη Με-Περιεργες-Πληροφοριες-Που-Κανεις-Δεν-ξερει για να θεωρειται αποψη.Ειδικα οταν αφορα επικαιροτητα.Και μου σηκωνεται η τριχα οταν καποιος δεν εξασκει το γαμημενο δικαιωμα τ να πει αυτο που πιστευει επειδη ο απεναντι του αραδιαζει ασχετες αγνωστες εντυπωσιακες πληροφοριες.Και μου τη δινει κυριως το ποσο αυτος ο καποιος μ θυμιζει εμενα. Παω να πιω τωρα να ξεχασω.

Unknown είπε...

To kalytero einai na katafereis na ekneyriseis kapoion pou hdh kserei kati kanontas oti to ksereis alliws kai na epimeneis ki olas kai malista na peitheis kai tous gyrw sou gia ayto ki as ksereis oti einai lathos. Apisteyto. ;)

Chris είπε...

Συμφωνώ με τον agit8d και συμπληρώνω πως η γνώση δεν είναι ωριμότητα. Η εξυπνάδα. Είναι απλώς ένα μέσο να τα προβάλλεις αυτά, αν, λέμε, τα έχεις.

Loud Melody είπε...

Γνώμη: Η επίδειξη γνώσεων είναι ένα απλό τρικ για να αποδείξουν κάποιοι ότι είναι πραγματικά έξυπνοι ενώ δεν είναι.
Αραδιάζουν 5-6 αλλόκοτες μαλακίες μόνο και μόνο για ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ να σε θαμπώσουν και να πεις "Πώπω πόσα ξέρεις αυτός, θα πρέπει να είναι πραγματικά έξυπνος!"
Αλλά είναι....;

Ανώνυμος είπε...

Άτιμοι ποζεράδες! Ουστ! Που θα μας το παίξουν και γνώστες!
:-P

Ποια ειναι η γνωμη σας για τα σοκολατακια Gioconda.

ναι, εγω ειμαι.

Σπουδαζω.Υποτιθεται.Τα ξυνω δηλαδη. Παρ'ολα αυτα εχω εναν πλουσιο εσωτερικο κοσμο,μια βαθεια συμπονια για την ανθρωποτητα, μια ελια στον ωμο, και μια μαλακισμενη αισιοδοξια για τα παντα.Συνηθως. Ισως να μην εχω κατι ιδιαιτερο η ψαγμενο η βαρυσημαντο να πω.Ισως παλι και να εχω. Οπως και να χει καλως σας βρηκα.Α ξεχασα. Το ιπταμενη μπουγατσα μου το βγαλανε. Δεν ξερω ακριβως γιατι, ισως να εχει να κανει με το χρωμα μου,με το γεγονος οτι πεταω, κατι τετοιο.:p